«ПОГОДЖЕНО»,, ,, Директор Департаменту ЖКГ ,, ________________ І.В. Москалик,, ________________ 2019 року,, ,, ,, ,, ,, Кременчуцьке комунальне автотранспортне підприємство 1628,, ,, ,, ,, 02.01.2019 року м. Кременчук,, ,, ,, ,, Наказ № 1,, Про облікову політику,, підприємства,, ,, Основні зведення про підприємство,, ,, Підприємство Кременчуцьке КАТП 1628,, Код 3351898,, Інд. под. № 33518916036,, Свідоцтво № 23705720 від 02.07.2004 року,, Організаційно – правова форма комунальне підприємство,, Територія 5310436100,, Свідоцтво про державну реєстрацію Серія А00 №128707 від 20.08.1999 р. М.Кременчук,, Місце проведення державної реєстрації Виконавчий комітет Кременчуцької міської ради Полтавської області,, "Юридична адреса 39600, м. Кременчук, вул. Горького 48/75",, ,, ,, "Керуючись Законом України “ Про бухгалтерський облік фінансову звітність в Україні “ від 16.07.1999 року № 996-XIV ( далі Закон про бухгалтерський облік ), затвердженими МФ України положеннями ( стандартами ) бухгалтерського обліку, інструкціями й іншими нормативними актами, що регулюють порядок ведення бухгалтерського обліку, складання і представлення фінансової звітності, виконуючи вимоги, передбачені Статутом підприємства, з метою одержання прибутків і задоволення матеріальних і інших соціальних потреб працівників підприємства",, ,, НАКАЗУЮ:,, "Здійснити організаційні міри щодо порядку ведення бухгалтерського обліку на підприємстві, складання і надання звітності.",, "Створенням організаційної основи бухгалтерського обліку на підприємстві відноситься до компетенції директора Кременчуцького КАТП 1628, і передбачає встановлення відповідних обов’язків керівника і працівників бухгалтерії:",, 1. Для забезпечення ведення бухгалтерського обліку на підприємстві у виконання пункту 4 статті 8 Закону про бухгалтерській облік установити з 1 січня 2019 року в Кременчуцькому КАТП 1628 наступну форму організації бухгалтерського обліку:,, "1.1. Бухгалтерській облік здійснюється бухгалтерією підприємства, що очолює головний бухгалтер:",, 1.1.1 Кількісний і якісний склад бухгалтерії визначається штатним розкладом і затверджується окремим наказом керівника підприємства.,, "2. Установити, що права й обов’язки головного бухгалтера і всіх посадових осіб бухгалтерії визначаються Законом про бухгалтерський облік, даним наказом і затвердженими посадовими інструкціями:",, "2.1. Відповідно до пункту 7 статті 8 Закону про бухгалтерський облік, головний бухгалтер підприємства:",, "2.1.1. Забезпечує дотримання на підприємстві встановлених єдиних методологічних основ бухгалтерського обліку, складання і представлення у встановлений термін фінансової звітності.",, 2.1.2. Організує контроль за відображенням на рахунках бухгалтерського обліку всіх господарських операцій.,, "2.1.3. Бере участь в оформленні матеріалів, пов’язаних з нестачею і відшкодуванням утрат від нестачі, крадіжок і псування цінностей підприємства.",, 2.1.4. Розробляє і забезпечує дотримання єдиних організаційних і методичних основ ведення бухгалтерського обліку всіма структурними підрозділами підприємства.,, "2.2. Розпорядження головного бухгалтера, що стосується становлення і здійснення бухгалтерського обліку на підприємстві, є обов’язковими до виконання всіма структурними підрозділами і всіма працівниками підприємства.",, "2.2.1. Даним наказом головний бухгалтер наділяється правом другого підпису, що він ставить на первинних бухгалтерських документах, регістрах бухгалтерського обліку і відповідних звітах.",, "2.3. Головний бухгалтер несе особисту відповідальність перед керівником підприємства відповідно до переліку питань, приведених у пункті 2.1. даного наказу.",, "3. Затвердити перелік посадових осіб, що наділяються правом дозволу на проведення господарських операцій, додаток № 1",, "3.1. Перераховані в додатку 1 особи наділяються правами і несуть усю повноту відповідальності за відповідність проведених операцій чинному законодавству і статуту підприємства, відповідно до посадових інструкцій.",, "4. Затвердити перелік посадових осіб, яким дозволено одержувати і видавати товарно – матеріальні цінності ( положення 2 до наказу )",, "4.1. Перераховані в додатку 2 особи наділяються правами і несуть усю повноту відповідальності за відповідність здійснення операцій законодавчим актам і статуту підприємства, відповідно до посадових інструкцій і діючим законодавчим актам України.",, "5. Затвердити перелік посадових осіб, що складають звітність, по її призначенню відповідно до вимог Закону про бухгалтерський облік, національних стандартів ( положень ) бухгалтерського обліку, звітності по обліку податків і платежів ( додаток 3 )",, 5.1. Покласти на зазначених у додатку 3 осіб усю повноту відповідальності за якість підготовки і своєчасність представлення такої звітності.,, 6. Затвердити правила і графік документообігу відповідно до додатка 4 до даного наказу.,, "7. Відповідальність за прийом документації на тимчасове збереження в архів підприємства, за збереження документації в архів і здачу відповідної документації в державний архів покласти на головного бухгалтера.",, "7.1. Видачу документації в тимчасове користування посадовим особам підприємства здійснювати по письмовому дозволу головного бухгалтера підприємства, а не працівникам підприємства за письмовим наказом керівника підприємства, (з обов’язковим переліком переданих документів і оцінкою про їх вручення )",, "8. З метою забезпечення вірогідності даних бухгалтерського обліку і звітності робити інвентаризацію майна і фінансових зобов’язань, у відповідності зі статтею 10 Закону про бухгалтерський облік і інші нормативні документи:",, "8.1. Інвентаризація активів і зобов’язань, під час якої перевіряються їх наявність і документальне підтвердження, стан і дається оцінка, визначається ефективність застосування окремих принципів, методів і процедур бухгалтерського обліку і розробляються пропозиції по зміні окремих параметрів облікової політики на наступний звітний період (рік), виробляється перед складанням річної фінансової звітності підприємства, орієнтовно з 01.10.2019 року по 01.12.2019 року, в обов’язковому порядку. Точний час і порядок її проведення, відповідальні особи визначаються керівником підприємства окремим письмовим розпорядженням (наказом).",, 8.2. У всіх інших випадках об’єкти і періодичність проведення інвентаризації визначаються керівником підприємства на підставі діючого законодавства в міру необхідності. Час і перелік інвентаризації об’єктів визначаються окремим письмовим розпорядженням (наказом) керівника підприємства.,, "8.3. Для проведення інвентаризаційної роботи (планових і незапланованих інвентаризацій активі і зобов’язань, списання основних засобів, малоцінних, інших матеріальних цінностей і т.п.) затвердити постійно діючу інвентаризаційну комісію окремим наказом .",, "8.3.1.Права, обов’язки і задачі, покладені на членів постійно діючої інвентаризаційної комісії, визначені Положенням про інвентаризацію активів та зобов’язань затвердженим наказом Міністерства фінансів України від 02.09.2014 року № 879 {Із змінами, внесеними згідно з Наказами Міністерства фінансів № 1214 від 19.12.2014 ,№ 784 від 17.09.2015}, далі (Положення № 879).",, "8.3.2.Додатково до задач, обумовленим Положенням № 879, на постійно діючу інвентаризаційну комісію покладаються задачі: по визначенню ефективності застосування на підприємстві принципів, методів і процедур облікової політики, по проведенню робіт з оцінки активів і зобов’язань, по розробці і затвердженню пропозицій щодо їхньої зміни на наступний звітний період, проведенню внутрішнього контролю на підприємстві.",, 8.4.Для проведення раптової інвентаризації каси підприємства створити комісію окремим наказом.,, 9. Загальну відповідальність з питань оподаткування веденні податкового обліку покласти на головного бухгалтера.,, 10. Відповідальність за недопущення несанкціонованого доступу до облікової інформації покласти на головного бухгалтера підприємства.,, 11. Терміни здачі внутрішньої звітності:,, 11.1.Відповідальність з відповідності представлених звітів фактичним обліковим даним і нормативним документам України покласти на головного бухгалтера Кременчуцького КАТП 1628.,, 12. Здійснювати обробку облікової інформації із застосуванням універсальної програми «1С: Підприємство».,, "12. Затвердити право підпису доручень на отримання товарно – матеріальних цінностей, угод: директор, замісник директора по фінансам - перший підпис, головний бухгалтер, заступник головного бухгалтера, провідний бухгалтер – другий підпис.",, "12.3.Відповідно до пункту 1.3. Положення про документальне забезпечення записів у бухгалтерському обліку, затвердженого наказом Міністерства фінансів України 24.05.1995 р. під № 88, усі первинні документи, облікові регістри, фінансова, статистична й інша звітність складаються українською мовою. Документи, що служать підставою для записів у бухгалтерському обліку і складені іноземною мовою, повинні мати погоджений автентичний переклад на українську мову, відповідно до вимог статті Закону України “ Про мови в Українській РСР “.",, "12.4. Установити місце збереження (архів підприємства) первинних документів і регістрів бухгалтерського обліку, виготовлених як на паперових, так і на магнітних носіях інформації. Доступ сторонніх осіб у таке приміщення (архів) без спеціального на те дозволу заборонити.",, "13.Затвердити розроблений на підставі Плану рахунків бухгалтерського обліку активів, капіталу, зобов’язань і господарських операцій підприємств і організацій наказ МФ України № 291 від 21.12.1999 року робочий План рахунків з використанням рахунків першого, другого, третього і четвертого порядку.",, 13.1. Використовувати для узагальнення інформації про витрати підприємства рахунки класу 9 “ Витрати виробництва “,, 14. Затвердити систему і форми внутрішньогосподарського (управлінського) обліку звітності і контролю господарських операцій.,, 15. Організувати аналітичний облік руху товарно-матеріальних цінностей у такий спосіб по підрозділах:,, 15.1. У бухгалтерії – у кількісно-сумарному вимірі.,, 15.2. На ділянках – у кількісному вимірі.,, 16. Використовувати на підприємстві наступну методику бухгалтерського обліку :,, "16.1.До основних засобів відносити матеріальні активи, очікуваний термін корисного використання ( експлуатації ) яких більше одного року ( чи операційного циклу, якщо він довше року ), первісна вартість яких більше 6000,00 грн (без ПДВ).",, "16.1.1.Фактичні витрати на ремонт основних засобів включати до складу витрат виробництва якщо ремонт поточний, та збільшувати балансову вартість основних засобів, якщо ремонт капітальний.",, "16.1.2.Нарахування амортизації по основних засобах здійснювати згідно стандарту № 7, а саме прямолінійним методом . В податковому обліку –прямолінійний метод нарахування зносу.",, "16.1.3 Термін корисного використання основних засобів встановлювати пооб’єктно ,але не менше мінімального, який визначено в п.138.3.3 Податкового Кодексу України.",, Термін використання основних засобів та їх ліквідаційну вартість визначати наказом по підприємству при зарахуванні даного об’єкту на баланс.,, "16.1.4.Переоцінку основних засобів, нематеріальних активів, інших необоротних активів до їхньої справедливої вартості можна здійснювати 1 раз на рік станом на 1 грудня поточного року, якщо їхня залишкова вартість значно (більше ніж на 10%) відрізняється від справедливої вартості.",, 16.1.5. При переоцінці необоротних активів суму дооцінки зараховувати в склад нерозподіленого прибутку щомісячно.,, 16.1.6.Обліковою одиницею бухгалтерського обліку основних засобів вважати об’єкт основних засобів,, 16.1.7.Оцінка інвестиційної нерухомості згідно п.16 П(С)БО32 «Інвестиційна нерухомість» визначається по справедливій вартості.,, "16.2. Термін використання нематеріальних активів та їх ліквідаційну вартість визначати по кожному об’єкту окремо, у момент його зарахування на баланс, згідно з п 145.1.1 Податкового кодексу України виходячи з;",, 16.2.1.Терміну використання подібних нематеріальних активів,, "16.2.2.Передбачуваного морального зносу, правових чи інших подібних обмежень у відношенні термінів використання й інших факторів.",, "16.2.3.Амортизацію нематеріальних активів в бухгалтерському та податковому обліку здійснюється прямолінійним методом, з урахуванням вимог п.п 145.1.1, 145.1.9 Податкового кодексу України.",, "16.2.4.Здійснювати переоцінку по справедливій вартості на дату балансу тих нематеріальних активів, по яких існує активний ринок.",, "16.3.Вважати матеріальні активи з терміном корисного використання ( експлуатації ) понад один рік і вартістю до 6000,00 грн (без ПДВ). малоцінними необоротними матеріальними активами ( МНМА ).",, 16.3.1.Амортизацію по МНМА нараховувати в першому місяці використання об’єкта акта в розмірі 100 відсотків його амортизаційної вартості.,, "16.4.Матеріальні активи, використовувані не більше одного року, вважати малоцінними і швидкозношуваними МБП.",, 16.4.1.Нарахування зносу по МБП здійснювати в розмірі 100 ( сто ) відсотків балансової вартості таких предметів при їхній передачі зі складу в експлуатацію. Здійснювати обов’язкове ведення кількісного обліку таких предметів у розрізі матеріально відповідальних осіб до моменту їхньої повної ліквідації. ( списання з балансу ),, "16.5.Визнання і первісну оцінку запасів (матеріалів, сировини, палива, що комплектують вироби, товари) здійснювати в залежності від шляхів надходження запасів на підприємство: придбані за плату, виготовлені власними силами, отримані безоплатно, придбані в результаті обміну на подібні або неподібні запаси відповідно до П(З) БУ 9 “ Запаси “.",, 16.5.1.Обліковою одиницею бухгалтерського обліку запасів вважати найменування запасів,, 16.5.2.Застосовувати періодичну систему оцінки запасів,, 16.5.3.При складанні балансу здійснювати оцінку запасів і відбивати в бухгалтерському обліку і звітності первісну вартість.,, "16.5.4. Оцінку вибуття сировини, матеріалів, напівфабрикатів, МБП та інших виробничих запасів здійснювати методом ФІФО.",, 16.5.5. Шини які придбали окремо від автомобілів признаються запасами. Вартість шин признавати витратами в момент установки на автомобіль.,, 16.5.6. Переоцінку запасів здійснювати щорічно на підставі рішення постійно діючої комісії.,, "16.5.7 Спецодяг, виданий під звіт працівникам обліковувати на особистих картках останніх на протязі всього установленого терміну її використання. Списання спецодягу, виданого під звіт, до кінця встановлених термінів виконувати тільки на підставі актів про його непридатність. Акти надавати в бухгалтерії у відповідності із графіком документообігу.",, 16.5.8. Облік транспортно-заготівельних витрат вести ідентифіковано.,, "17. Оцінку ступеню закінчення операцій по наданню послуг проводити шляхом вивчення виконаної роботи, визначення питомої ваги послуг, наданих на встановлену дату в згальному обсязі послуг, які будуть надані, визначення питомої ваги витрат, які понесе підприємство в зв»язку із наданням послуг, в загальній очікуваній сумі таких витрат.",, "Сума витрат , понесених на визначену дату,включає тільки ті витрати, які відображають обсяг наданих послуг на цю дату.",, "18. При складанні податкової звітності з податок на прибуток застосовувати податкові різниці згідно ст.138, 139, 140 ПКУ.",, 19. У відповідності з п.11 П (С) БО 16 «Витрати» встановити перелік статей калькулювання виробничої собівартості послуг: :,, - прямі матеріальні витрати;,, -прямі витрати на оплату праці;,, -інші прямі витрати;,, -змінні загально виробничі та постійні розподілені загально виробничі витрати.,, "20. Суми доходів відображати в бухгалтерському обліку відповідно до Положення (стандарту) бухгалтерського обліку 15 «Доходи», затвердженим наказом МФ України від 29.11.99 року №290",, "21. Витрати відображати в бухгалтерському обліку відповідно до Положення (стандарту) бухгалтерського обліку 16 «Витрати», затвердженим наказом МФ України від 31.12.99 р. № 318.",, "22. Для класифікації поточних зобов»язань, оборотних активів, дебіторської заборгованості, МБП, МНМА й інших статей балансу керуватися встановленою технологією виробництва і затвердженою технологічною документацією з тривалістю операційного циклу 12 місяців.",, "23.На підприємстві застосовуються форми і системи оплати праці до умов, передбачених колективним договором.",, "24..Затвердити наступні терміни видачі готівки, норми витрат і терміни звітності по окремих операціях.",, 24.1.Установити дні видачі заробітної плати: 7 і 22 число.,, "24.2.Застосовувати на підприємстві передбачені діючими нормативними актами граничні норми добових на службові відрядження, граничну величину розрахунків готівкою, термінів звітності за витрату засобів і т.п.",, "25.Відповідальність за організацію роботи з ведення обліку, збереженню і видачі трудових книжок і виконавчих листів покласти на інженера з підготовки кадрів Кременчуцького КАТП 1628.",, 26. Розмір резерву сумнівних боргів у відповідності до п.8 П (С). БО «Дебіторська заборгованість» розраховувати за методом абсолютної суми сумнівної заборгованості.,, 27. Чистий прибуток підприємства розподіляти за напрямками:,, "-відрахування частини прибутку, яка підлягає сплаті до бюджету, відповідно до вимог встановлених чинним законодавством -10%; ",, "- залишок чистого прибутку, після сплати відрахувань до бюджету, спрямовувати на покриття збитків минулих періодів та на розвиток виробництва (фонд розвитку виробництва).",, "28. У відповідності з вимогами Положення ( стандарту ) бухгалтерського обліку «Зобов’язання», затвердженого наказом Мінфіну від 31.01.2000 року № 20, створювати щомісячно резерви забезпечення операційних витрат на відшкодування виплат відпусток працівникам .",, "29. Встановити межу істотності для фінансової звітності в розмірі 1000,00 грн.",, 30.Загальний контроль за виконанням цього наказу залишаю за собою.,, 31.Контроль за виконанням конкретних пунктів наказу покладається на головного бухгалтера.,, "32.Зі змістом ознайомити осіб, причетних до його виконання.",, ,, ,, ,, Директор С.О. Шиян,, ,, ,, Виконавець С.В. Герко,, Тел.75-85-46,, ,, ,, ,, ,, ,, З наказом ознайомлені:,, ,, 1.      Головний бухгалтер Герко С.В.,, 2.      Заступник головного бухгалтера Ігоніна О.А.,, 3.      Головний економіст Шутко І.В.,, 4.      Начальник абонентського відділу Лиска Т.О.,,